Zielona cukinia faszerowana

| |

Kolejny przepis ‘prawie’ wegetariański. Faszerowana cukinia to ogromne pole do popisu dla wszystkich entuzjastów kulinarnego fantazjowania – możesz zapiec ją z czym tylko chcesz. Mięso, ser, ryż, grzyby, a nawet makaron nie przeszkadzają neutralnej w smaku cukinii. Najlepsza jest ta młoda, niezbyt wyrośnięta, prosto z ogrodu. Ja mam to szczęście, że taką właśnie przyrządziłam na śniadanie.
Cukinię umyłam i nie obierałam ze skórki, podzieliłam na 4 części i wydrążyłam łyżką. Połowę wydrążonego farszu posiekałam i wrzuciłam do miski, dodałam 3 pokrojone pomidory, czosnek, szynkę posiekaną w kostkę, natkę pietruszki, łyżkę jogurtu, sól, pieprz cayenne, białka z dwóch ugotowanych jaj. Całość warto posypać grubą warstwą sera, ale ja, ze względu na wojnę z dodatkowymi kaloriami pominęłam ten tuczący dodatek. Całość wrzuciłam na 20 minut do halogen oven ( i nie jest to żadna reklama :D ), można użyć normalnego piecyka. Voila!

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł z tą cukinią!

Prześlij komentarz