Jesień!

| |

Ewidentnie, nieodwołalnie! Jesień zbliża się wielkimi krokami,a okropna pogoda za oknem może utwierdzić w przekonaniu, że już dawno dotarła. Z pewnym smutkiem odchodzą w przeszłość upalne, gorące, lipcowe dni i hektolitry lodów waniliowych z owocami.
Od dłuższego już czasu pakujemy w słoiki całe dobrodziejstwo lata począwszy od ogórków w różnych kombinacjach, a zakończywszy na eksperymentach z brokułami i fasolką. Wypróbowałam w tamtym roku i jak dla mnie FANTASTYCZNA sprawa.
Pyszne, jędrne warzywa w połączeniu z ostrą czuszką, słodko - kwaśną zalewą octową z listkiem laurowym i zielem angielskim, zamknięte w słoiku. Idealne do obiadu, idealne jako szybka imprezowa sałatka.
Do przygotowania przetworów użyłam zblanszowanego brokuła, fasolki szparagowej, różyczek kalafiora, cebuli posiekanej w piórka, czerwonej papryki i pokrojonej, sparzonej czuszki. Uwaga na paprykowe opary! Bardzo drażnią skórę i oczy. Całość ułożyłam w słoiku warstwami i zalałam zalewą octową do której przyrządzenia używam wody, octu, odrobiny cukru, soli, ziela angielskiego oraz liścia laurowego - proporcje jak zwykle " na oko". Tak najprościej dopasujemy ostrość płynu do własnych upodobań kulinarnych. Całość pasteryzujemy przez ok. 15- 20 minut. Polecam!


0 komentarze:

Prześlij komentarz